Innehåller betald marknadsföring
Den här artikeln / inlägget innehåller referenser till produkter eller tjänster från en eller flera av våra annonsörer eller samarbetspartners. Om du klickar på länkar till dessa produkter eller tjänster kan vi få finansiella annonsintäkter.

Kundtjänsten under luppen

I vårt senaste test har vi besökt ett antal utvalda casinon och ställt ett antal kluriga frågor för att testa kompetensen hos deras kundtjänst. Hur det gick kan du läsa nedan.

Vi går på djupet med kundtjänsten hos mängder av spelsajter

Online casino blir allt mer populärt. I och med rådande pandemi, har antalet spelare ökat än snabbare. Med fler nya spelare krävs också en snabb och kunnig kundtjänst hos casinoföretagen. Annars kommer spelarna – kunderna – att vända sig till ett annat casino där de kan få hjälp.

Konkurrensen är hård, minst sagt. Vilket är till vår, spelarnas, absoluta fördel. Det pressar casinobolagen att bli bättre och leva upp till kraven.

Det kan dock vara en riktig utmaning att kolla upp vilka casinon som faktiskt har en vettig kundsupport. Ibland stänger chatten tidigt eller så erbjuds inte svensk support. Kanske finns ingen metod alls för att snabbt besvara frågor.

Testet i korthet

  • Testade casinon: Speedy Casino, Lucky Casino, Hajper casino, Jalla Casino, GoGo Casino, Pronto Casino, ComeOn, Leo vegas
  • Vad ingick i testet: En rad förbestämda frågor ställda via chatten eller e-post av vår testpanel.
  • Poängen med testet: Kolla kompetensen hos kundtjänsten kring områden som bonus, uttag, spelförslag samt att testa svarstiden.

Resultat och sammanfattning

Genomgången av våra resultat och slutsatser presenteras nedan per casino. Vill du snabbt läsa om ett specifikt casino på listan använd menyn Utforska till vänster på datorskärmen eller högst upp om du kollar via mobilen och tryck på det casino du vill läsa mer om.

Några avslutande ord

Hur kan du i förväg veta om ett casino har en bra kundsupport?

Ett bra tips innan du väljer att sätta in pengar, är att ställa en generell fråga till supporten för att se hur snabb och informativ kundtjänsten är. Det är vad vi har velat visa med vårt test.

Svarar kundtjänsten på mindre än en minut och har ett bra formulerat svar? Ja, då har casinosajten lagt ner resurser på sin support och de klarar av att möta de frågor spelare har. Om de inte erbjuder en live-chatt eller har extremt lång väntetid eller dålig kunskap om din fråga, bör du tänka över om sidan faktiskt är seriös.

Efter att ha kontaktat med flera casinosajter och noggrant inspekterat deras kundtjänst, både via live-chatt och e-post kan vi konstatera att de flesta håller måttet.

I testet har vi sammanfattningsvis kollat svarstid och kompetens inom olika områden: bonus, insättning, uttag samt ordning och regler. Hos en del casinon ställde vi fler frågor och hos vissa färre. När vi var osäkra på deras kunskaper ställde vi fler för att få en bättre bild över kompetensen, något som vi också rekommenderar dig som spelare att göra.

Vad är din erfarenhet av support?

Lämna gärna en kommentar nedan kring dina egna upplevelser.